ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ

  • Η συμβολή του ΣΕΚΑΠΛΑΣ – ΠΕΕΥ:
    • στην κατάργησή του

     

    Κατά την κορύφωση της οικονομικής ύφεσης όταν το ένα μετά το άλλο φορολογικά πολυνομοσχέδια κατατίθεντο στη Βουλή των Ελλήνων για ψήφιση επιβλήθηκε για πρώτη φορά φόρος πολυτελείας σε πολλά είδη μεταξύ  των οποίων και στα πλοία – πλοιάρια

    Ειδικότερα με το άρθρο 37 παρ. 4 περ. ιγ του ν.  3833/2010 επιβλήθηκε φόρος πολυτελείας «στα πλοία, πλοιάρια και άλλα σκάφη κινούμενα με οποιοδήποτε τρόπο που προορίζονται για αναψυχή. Δ.Κ. Ε,Χ, 89.03 με εξαίρεση τα προαναφερόμενα στις δασμολογικές διακρίσεις 89.03.10.10, 89.03.91.92, 89.03.92.91., 89.03.99.10. και 89.03.99.91»

    Έκτοτε αναλήφθηκαν ενέργειες για την κατάργησή του (ακόμη και σύνταξη τροπολογίας νόμου) πλέον των άκαρπων  προσπαθειών  που είχαν εκδηλωθεί πριν από την ψήφισή του στη Βουλή όταν ακόμη ήταν νομοσχέδιο και είχαμε πληροφορηθεί για τη συμπερίληψη και των πλοίων – πλοιαρίων  στα είδη που θα επιβαρύνονταν με τον φόρο πολυτελείας 10% επί της φορολογητέας αξίας, όπως αυτή διαμορφώνεται από τα άρθρα 19 και 20 του ν. 2859/2000 (ΦΕΚ 248 Α ́) για τα ενδοκοινοτικώς αποκτούμενα και τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες και επί της τιμής πώλησης προ Φ.Π.Α. για τα εγχωρίως παραγόμενα

    Αποτέλεσμα: Ο φόρος πολυτελείας καταργήθηκε με το άρθρο 39 του ν. 4256/2014 με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις».